Toegankelijkheid

Stimuleer zelfzorg- en regie met de slimme symptoomchecker

Als uw praktijk kiest voor digitale ondersteuning van Quin, dan krijgen patiënten toegang tot een slimme symptoomchecker in de Uw Zorg online app.

  • Verlichting werkdruk
  • Meer zelfregie voor de patiënt
  • Betere persoonlijke zorg voor patiënten

Efficiënte zorg voor uw praktijk en patiënten

De symptoomchecker geeft een overzicht van de meest waarschijnlijke oorzaken van de klacht, voorzien van zelfzorg- en contactadvies. Patiënten worden hierna doorverwezen naar gepaste contactopties, zoals de chat of het inplannen van een (video)consult. Dit leidt tot geruststelling voor patiënten met niet urgente klachten en creëert een getrieerde, digitale instroom van patiënten.

Veel praktijken ervaren een hoge telefoondruk. Uw Zorg online draagt bij aan het verlagen hiervan met diensten zoals de herhaalreceptenservice, het inzien van labuitslagen en het online maken van afspraken. In aanvulling op onze bestaande diensten, zijn we constant op zoek naar aanvullende functionaliteiten die de druk in de praktijk helpen te verlagen. We zien dat met verbeterde digitale begeleiding zorgvragen kunnen worden beantwoord zonder tussenkomst van een doktersassistent. In Uw Zorg online is dit mogelijk door een integratie met de diensten van Quin.

Vraag de symptoonchecker aan

Wilt u graag meer informatie of heeft u een vraag? Wij nemen graag contact met u op.

Hoe werkt het?

De symptoomchecker van Quin is volledig geïntegreerd in Uw Zorg online. Patiënten krijgen via het webportal en in de app toegang tot de optie ‘Gezondheidsklacht checken’. Hier kunnen zij een vragenlijst invullen. De symptoomchecker geeft vervolgens een overzicht van mogelijke oorzaken, voorzien van een zelfzorg- en een contactadvies. Indien toepasselijk kunnen patiënten ook direct een contactoptie selecteren. Bijvoorbeeld het inplannen van een (video)consult of het sturen van een chatbericht naar de praktijk.

De wijze van contact die de patiënt kiest, wordt verrijkt door hun klachtenrapportage. Hier moet de patiënt altijd toestemming voor geven. Het praktijkteam ontvangt deze rapportage in de Quin Pro desktopapplicatie. Het klachtenrapport omvat de opgegeven klachten van de patiënt en een overzicht van mogelijke oorzaken. Daarnaast heeft de patiënt ook de gelegenheid om zelf een hulpvraag op te geven, zodat de huisarts zich hierop voor kan bereiden.

Welke oplossingen zijn verder interessant voor u?

Beeldbellen

Beeldbellen met uw patient.

DigiD

Nieuwe patiënten automatisch koppelen aan uw HIS.

DigiDok SmartConsult

Een slim consult met weinig voorbereidingstijd.

MiGuide

MiGuide helpt uw patiënt bij het ontwikkelen van een gezonde leefstijl.

SkinVision

De patiënt checkt zelf verdachte plekken. En u heeft een betrouwbaar beslisondersteunend instrument.

Kijksluiter

Maak bijsluiters ook voor laaggeletterden of mensen met beperkte gezondheidsvaardigheden begrijpelijk.

Moet ik naar de dokter?

24 uur per dag digitale zelftriage beschikbaar voor de patiënt.

Beeldbellen

Beeldbellen met uw patient.

DigiD

Nieuwe patiënten automatisch koppelen aan uw HIS.

DigiDok SmartConsult

Een slim consult met weinig voorbereidingstijd.

MiGuide

MiGuide helpt uw patiënt bij het ontwikkelen van een gezonde leefstijl.

SkinVision

De patiënt checkt zelf verdachte plekken. En u heeft een betrouwbaar beslisondersteunend instrument.

Kijksluiter

Maak bijsluiters ook voor laaggeletterden of mensen met beperkte gezondheidsvaardigheden begrijpelijk.

Moet ik naar de dokter?

24 uur per dag digitale zelftriage beschikbaar voor de patiënt.