Toegankelijkheid

Contact

Heeft u vragen over Uw Zorg Online of komt u er niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op.

Meest gestelde vragen

We helpen u graag op weg met uw vragen over Uw Zorg online!

Wanneer u zich registreert in de app of via de website van uw praktijk en een nieuw account heeft aangemaakt, dan moet de praktijk uw gegevens controleren. Na het controleren van uw gegevens, koppelt de praktijk uw account aan uw medische gegevens uit het informatiesysteem van de praktijk. Na de koppeling door de praktijk krijgt u toegang tot bijvoorbeeld uw medicatieoverzicht, de agenda en berichten functies. Duurt deze koppeling te lang? Neem dan contact op uw met praktijk.

Het kan zijn dat uw praktijk geen gebruik maakt van de receptservice. Daarom kunt u geen medicijnen aanvragen via de app of website. Neem bij vragen of opmerkingen contact op met uw praktijk.

Vraagt u medicijnen aan via Uw Zorg online, dan wordt de aanvraag doorgestuurd naar uw huisarts of apotheek. De huisarts of apotheek beoordeelt de aanvraag. Wordt de aanvraag goedgekeurd, dan zet de apotheek de medicijnen voor u klaar. Vaak staan uw medicijnen na 2 werkdagen voor u klaar in de apotheek. Wilt u zeker weten dat uw medicijnen klaar staan? Neem dan contact op met uw apotheek.

Na het afronden van uw medicijnaanvraag, krijgt u een melding in uw scherm dat uw aanvraag succesvol is verstuurd. Uw aanvraag is dan goed verzonden en in behandeling is bij uw huisarts. Daarnaast ontvangt u ook een bevestiging van uw aanvraag op uw e-mailadres. Krijt u deze melding niet? Of heeft u vragen over de status van uw bestelling? Neem dan contact op met uw praktijk.

Informatie over uw medicijnen komt via een veilige verbinding uit het informatiesysteem van uw arts of apotheker. Kloppen de gegevens niet, omdat bijvoorbeeld een specialist in het ziekenhuis medicijnen heeft voorgeschreven? Neem dan contact op met uw praktijk. Zij kunnen het voor u aanpassen, zodat de medicijnen ook in de app of op de website te zien zijn.

Maakt u gebruik van de services van Uw Zorg online? Dan heeft u een account aangemaakt met uw e-mailadres. Voor Uw Zorg online heeft iedereen een uniek e-mailadres nodig voor een account.
Als u een account heeft met uw eigen e-mailadres weet u zeker dat alleen u bij uw medische gegevens kunt.

Via verschillende aanbieders maakt u eenvoudig een gratis extra e-mailadres aan. Bekijk de uitleg van de consumentenbond voor meer informatie.

U kunt ook een zogenaamd e-mail alias aanmaken. Met een alias maakt u voor een bestaand e-mailadres een extra adres aan. Hierdoor komen voor beide e-mailadressen de berichten in hetzelfde postvak binnen. Zo komt de mail voor jansen@outlook.com en jansen2@outlook.com binnen in hetzelfde postvak. Hoe u een alias aanmaakt verschilt per aanbieder. Wij hebben alvast voor Gmail en Microsoft mailadressen uitgelegd hoe u dat kunt doen. Kijk voor andere aanbieders op de website van uw e-mail aanbieder.

Ik heb een Gmail account

Bij een Gmail adres kunt u eenvoudig een + (plus) teken toevoegen voor het @ teken.

Bijvoorbeeld:
Uw e-mailadres is: jansen@gmail.com. Gebruik voor uw account in Uw Zorg online het e-mail: jansen+naam1@gmail.com of jansen+naam2@gmail.com.
U blijft alle notificaties ontvangen op het jansen@gmail.com.

Ik gebruik Microsoft e-mail

E-mailadressen van Microsoft eindigen onder andere op @outlook.com, @hotmail.com of @msn.com. Heeft u een Microsoft e-mailadres? Volg dan de volgende stappen:

  1. Log in uw e-mailprogramma in.

  2. Druk rechtsboven in uw scherm op het tandwiel (Instellingen).

  3. Zoek in het zoekveld op ‘alias’ en druk op ‘E-mailaliassen’.

  4. Druk op ‘Primaire alias beheren of kiezen’.

  5. Druk op ‘E-mailadres toevoegen’.

  6. Selecteer ‘Een nieuw e-mailadres maken en toevoegen als een alias’.

  7. Vul het e-mailadres in dat u wilt gebruiken.

  8. Druk op ‘Alias toevoegen’.

U kunt nu dit e-mailadres gebruiken voor bijvoorbeeld iemand anders binnen uw gezin. U ontvangt alle notificaties op het primaire e-mailadres.

Let op: Heeft u een nieuw e-mailadres en heeft u geen toegang meer tot uw oude e-mailadres? Dan moet u een nieuw account aanmaken en moet uw account opnieuw gekoppeld worden bij uw zorgverlener.

Via de app voor Android of iPhone

Wilt u in de app een nieuw e-mailadres voor uw account instellen? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Open de Uw Zorg online app en log in met uw pincode.

  2. Tik rechts onder in uw scherm op ‘Instellingen’.

  3. Tik op Uw gegevens.

  4. Pas het e-mailadres aan en druk onder in het scherm op bijwerken. Heeft u niet de mogelijkheid om uw e-mailadres te wijzigen in de app? Wijzig het e-mailadres dan via de website van uw zorgverlener.

  5. Voer ter controle nogmaals uw oude e-mailadres en wachtwoord in.

  6. Uw e-mailadres is nu aangepast.

Via de website (bijvoorbeeld in Chrome of Safari)

Wilt u via de website van uw zorgverlener een nieuw e-mailadres voor uw account instellen? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Ga naar de patiëntenomgeving op de website van uw praktijk en log in.

  2. Klik rechts boven in uw scherm op Profiel.

  3. Klik in het opengeklapte menu op Mijn gegevens.

  4. Klik in het menu aan de linkerkant op Accountinstellingen.

  5. Klik op E-mailadres wijzigen.

  6. Vul ter controle uw wachtwoord in en vul daarna uw nieuwe e-mailadres in.

  7. Druk op e-mailadres verifiëren.

  8. Er wordt een beveiligingscode naar uw nieuwe e-mailadres gestuurd. Vul deze code in bij het veld Verificatiecode in de patiëntenomgeving en druk op Verifiëren.

  9. Uw e-mailadres is nu aangepast.

Heeft u via de website van uw zorgverlener, zoals uw huisarts, al een Uw Zorg online account aangemaakt? U kunt met deze gegevens ook inloggen in de Uw Zorg online app.

  1. Download de Uw Zorg online app op uw telefoon of tablet.

  2. Open de app en kies zelf een code van 5 cijfers.

  3. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in en tik op ‘Aanmelden’.

  4. U ontvangt éénmalig een beveiligingscode op uw e-mailadres. Vul de beveiligingscode in en tik op ‘Inloggen’.

  5. Log daarna in met uw zelfgekozen code van 5 cijfers.

  6. Tik op ‘Zorgverlener toevoegen’ en zoek uw praktijk.

  7. Zorgverlener gevonden? Tik op ‘Zorgpraktijk toevoegen’.

  8. U heeft vanaf nu alleen uw zelfgekozen code nodig om in te loggen in de app.

U kunt de app installeren door de Uw Zorg online App te downloaden via de App Store (iOS) of Google Play (Android) en de instructies in uw scherm te volgen. Wilt u de app van uw regio gebruiken? Zoek deze lokale variant van de Uw Zorg online app in de App Store of Google Play store.

Heeft u last van een storing?

Controleer of de storing al bekend is en aan gewerkt wordt of meld de storing bij onze helpdesk.

Bezoekadres

Uw Zorg Online
Paasheuvelweg 25
1105 BP Amsterdam

Over Uw Zorg Online

Bij Uw Zorg online geloven we in digitaal toegankelijke zorg voor iedereen in Nederland. Samen met zorgverleners bouwen we aan het makkelijkste en meest complete platform om zelf uw zorg te regelen.

Daarom Uw Zorg Online:

  • Uw eigen zorgverleners digitaal bereikbaar
  • Alle informatie over uw gezondheid op één plek
  • Snel en simpel zelf uw zorgzaken regelen
2,5 miljoengebruikers

4.000 aangesloten zorgpraktijken

+20 jaar ervaring in de zorg