Toegankelijkheid

Storingen

Bekijk actuele storingen op de storingspagina.

Meest gestelde vragen

We helpen u graag op weg met uw vragen over Uw Zorg online!

Wanneer u zich registreert in de app of via de website van uw praktijk en een nieuw account heeft aangemaakt, dan moet de praktijk uw gegevens controleren. Na het controleren van uw gegevens, koppelt de praktijk uw account aan uw medische gegevens uit het informatiesysteem van de praktijk. Na de koppeling door de praktijk krijgt u toegang tot bijvoorbeeld uw medicatieoverzicht, de agenda en berichten functies. Duurt deze koppeling te lang? Neem dan contact op uw met praktijk.

Informatie over uw medicijnen komt via een veilige verbinding uit het computersysteem van uw huisarts of apotheker.

Medicijnen zijn zichtbaar en te bestellen als:

  • Medicijnen waarvoor uw huisarts een recept heeft gegeven en die u ‘chronisch’ (dus altijd) moet gebruiken.

  • Medicijnen die een datum in de toekomst hebben. Dan mag u tot die datum de medicijnen bestellen.

  • Medicijnen waarvoor u een tegoed heeft. U mag dan de medicijnen een aantal keren bestellen. Uw huisarts heeft aangegeven hoe vaak dat is.

In een aantal gevallen ziet u wel medicijnen, maar deze kunt u niet bestellen omdat:

  • Er geen herhaalrecept meer is.

  • Het tegoed voor dit medicijn op is.

  • Het medicijn is voorgeschreven door een specialist uit bijvoorbeeld het ziekenhuis.

  • Het gaat om een medicijn dat nooit zonder recept geleverd mag worden, zoals zware pijnstillers.

Gebruikt u medicijnen die niet in het overzicht staan? Neem dan contact op met uw praktijk om het te bespreken.

Maakt uw apotheek of huisartsenpraktijk geen gebruik van de receptservice? Dan kunt u geen medicijnen bestellen via de app of website.
Neem bij vragen of opmerkingen contact op met uw praktijk of apotheek.

Wilt u meerdere medicijnen bestellen, maar krijgt u een foutmelding? Waarschijnlijk gaat er iets mis in het opbouwen van de aanvraaglijst (winkelmandje). Vaak helpt het om de app af te sluiten, te updaten en de medicijnen 1 voor 1 te bestellen.

Via de app voor Android of iPhone

  1. Open de app van uw zorgverlener en ga naar medicijnen.

  2. Kies de zorgverlener waar u de medicijnen wilt bestellen.

  3. Ga naar de aanvraaglijst (winkelmand).

  4. Verwijder alle medicijnen uit de aanvraaglijst (swipe om te verwijderen).

  5. Sluit de app helemaal af (en herstart eventueel uw apparaat).

  6. Update de app als er een update voor de app is in de store.

  7. Open de app opnieuw.

  8. Voeg één medicijn toe die u wilt bestellen.

  9. Rond de bestelprocedure helemaal af.

Herhaal punt 8 en 9 als u meerdere medicijnen wilt bestellen.

Via de website (bijvoorbeeld in Chrome of Safari)

  1. Login via de patiëntenomgeving van uw zorgverlener.

  2. Ga naar Medicijnen. Uw medicatieoverzicht wordt zichtbaar.

  3. Ziet u bij ‘Aanvragen’ geen 0 Artikelen, maar een getal? Ga dan naar Aanvragen en verwijder alle medicijnen uit de aanvraaglijst.

  4. Klik op uitloggen en log opnieuw in.

  5. Voeg één medicijn toe die u wilt bestellen.

  6. Rond de bestelprocedure helemaal af.

Herhaal punten 5 en 6 als u meerdere medicijnen wilt bestellen.

Vraagt u medicijnen aan via Uw Zorg online, dan wordt de aanvraag doorgestuurd naar uw huisarts of apotheek. De huisarts of apotheek beoordeelt de aanvraag. Wordt de aanvraag goedgekeurd, dan zet de apotheek de medicijnen voor u klaar. Vaak staan uw medicijnen na 2 werkdagen voor u klaar in de apotheek. Wilt u zeker weten dat uw medicijnen klaar staan? Neem dan contact op met uw apotheek.

Na het afronden van uw medicijnaanvraag, krijgt u een melding in uw scherm dat uw aanvraag succesvol is verstuurd. Uw aanvraag is dan goed verzonden en in behandeling is bij uw huisarts. Daarnaast ontvangt u ook een bevestiging van uw aanvraag op uw e-mailadres. Krijt u deze melding niet? Of heeft u vragen over de status van uw bestelling? Neem dan contact op met uw praktijk.

Maakt u gebruik van de services van Uw Zorg online? Dan heeft u een account aangemaakt met uw e-mailadres. Voor Uw Zorg online heeft iedereen een uniek e-mailadres nodig voor een account.
Als u een account heeft met uw eigen e-mailadres weet u zeker dat alleen u bij uw medische gegevens kunt.

Via verschillende aanbieders maakt u eenvoudig een gratis extra e-mailadres aan. Bekijk de uitleg van de consumentenbond voor meer informatie.

U kunt ook een zogenaamd e-mail alias aanmaken. Met een alias maakt u voor een bestaand e-mailadres een extra adres aan. Hierdoor komen voor beide e-mailadressen de berichten in hetzelfde postvak binnen. Zo komt de mail voor jansen@outlook.com en jansen2@outlook.com binnen in hetzelfde postvak. Hoe u een alias aanmaakt verschilt per aanbieder. Wij hebben alvast voor Gmail en Microsoft mailadressen uitgelegd hoe u dat kunt doen. Kijk voor andere aanbieders op de website van uw e-mail aanbieder.

Ik heb een Gmail account

Bij een Gmail adres kunt u eenvoudig een + (plus) teken toevoegen voor het @ teken.

Bijvoorbeeld:
Uw e-mailadres is: jansen@gmail.com. Gebruik voor uw account in Uw Zorg online het e-mail: jansen+naam1@gmail.com of jansen+naam2@gmail.com.
U blijft alle notificaties ontvangen op het jansen@gmail.com.

Ik gebruik Microsoft e-mail

E-mailadressen van Microsoft eindigen onder andere op @outlook.com, @hotmail.com of @msn.com. Heeft u een Microsoft e-mailadres? Volg dan de volgende stappen:

  1. Log in uw e-mailprogramma in.

  2. Druk rechtsboven in uw scherm op het tandwiel (Instellingen).

  3. Zoek in het zoekveld op ‘alias’ en druk op ‘E-mailaliassen’.

  4. Druk op ‘Primaire alias beheren of kiezen’.

  5. Druk op ‘E-mailadres toevoegen’.

  6. Selecteer ‘Een nieuw e-mailadres maken en toevoegen als een alias’.

  7. Vul het e-mailadres in dat u wilt gebruiken.

  8. Druk op ‘Alias toevoegen’.

U kunt nu dit e-mailadres gebruiken voor bijvoorbeeld iemand anders binnen uw gezin. U ontvangt alle notificaties op het primaire e-mailadres.

Heeft u een nieuw e-mailadres en heeft u geen toegang meer tot uw oude e-mailadres? Dan moet u het volgende doen:

  1. Neem contact op met uw praktijk om de koppeling van uw oude account (oude e-mailadres) bij uw patiëntprofiel in het informatiesysteem van uw huisartspraktijk ongedaan te laten maken.

  2. Registreer een nieuw Uw Zorg Online account met uw nieuwe e-mailadres.

  3. Laat het nieuwe account verifiëren en koppelen door uw praktijk aan uw medische gegevens.

  4. Geef het aan ons door als de koppeling gereed is. Dan ruimen we uw oude account met uw oude e-mailadres op

Let op: Heeft u een nieuw e-mailadres en heeft u geen toegang meer tot uw oude e-mailadres? Dan moet u een nieuw account aanmaken en moet uw account opnieuw gekoppeld worden bij uw zorgverlener.

Via de app voor Android of iPhone

Wilt u in de app een nieuw e-mailadres voor uw account instellen? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Open de Uw Zorg online app en log in met uw pincode.

  2. Tik rechts onder in uw scherm op ‘Instellingen’.

  3. Tik op Account en vervolgens op E-mailadres.

  4. Pas het e-mailadres aan en druk op bijwerken. Heeft u niet de mogelijkheid om uw e-mailadres te wijzigen in de app? Wijzig het e-mailadres dan via de website van uw zorgverlener.

  5. Voer ter controle nogmaals uw oude e-mailadres en wachtwoord in.

  6. Uw e-mailadres is nu aangepast.

Via de website (bijvoorbeeld in Chrome of Safari)

Wilt u via de website van uw zorgverlener een nieuw e-mailadres voor uw account instellen? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Ga naar de patiëntenomgeving op de website van uw praktijk en log in.

  2. Klik rechts boven in uw scherm op uw naam.

  3. Klik in het opengeklapte menu op Mijn gegevens.

  4. Klik op Inloggen en veiligheid.

  5. Achter uw e-mailadres staat Wijzigen. Klik daarop.

  6. Pas uw e-mailadres aan en vul ter controle uw wachtwoord in. Klik op Opslaan.

  7. Er wordt een beveiligingscode naar uw nieuwe e-mailadres gestuurd. Vul deze code in bij het veld Verificatiecode in de patiëntenomgeving en druk op Opslaan.

  8. Uw e-mailadres is nu aangepast.

Heeft u via de website van uw zorgverlener, zoals uw huisarts, al een Uw Zorg online account aangemaakt? U kunt met deze gegevens ook inloggen in de Uw Zorg online app.

  1. Download de Uw Zorg online app op uw telefoon of tablet.

  2. Open de app en kies zelf een code van 5 cijfers.

  3. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in en tik op ‘Aanmelden’.

  4. U ontvangt éénmalig een beveiligingscode op uw e-mailadres. Vul de beveiligingscode in en tik op ‘Inloggen’.

  5. Log daarna in met uw zelfgekozen code van 5 cijfers.

  6. Tik op ‘Zorgverlener toevoegen’ en zoek uw praktijk.

  7. Zorgverlener gevonden? Tik op ‘Zorgpraktijk toevoegen’.

  8. U heeft vanaf nu alleen uw zelfgekozen code nodig om in te loggen in de app.

Wilt u de Uw Zorg Online app installeren? Volgt dan de stappen op deze pagina.

Voor iPhone of iPad gebruikers:

  1. Pak uw iPhone of iPad.

  2. Open de App Store-app:

    Instructie. Open de App Store-app

  3. Typ ‘Uw Zorg Online’ in de zoekbalk:

    Instructie. Typ Uw Zorg Online in de zoekbalk

  4. Klik op ‘Download’ of het wolkje. Wacht tot de app op uw toestel staat:

    Instructie. Klik op Download of het wolkje. Wacht tot de app op uw toestel staat

  5. Open de Uw Zorg Online app. Volg wat er op het scherm staat.

Voor Android gebruikers:

  1. Pak uw mobiele telefoon of tablet.

  2. Open de Google Play Store-app.

    Instructie. Open de Google Play Store-app.

  3. Typ ‘Uw Zorg Online’ in de zoekbalk:

    Instructie. Typ Uw Zorg Online in de zoekbalk.

  4. Klik op ‘Installeren’ en wacht tot de app op uw toestel staat:

    Instructie. Klik op Installeren en wacht tot de app op uw toestel staat.

  5. Open de Uw Zorg Online app. Volg wat er op het scherm staat.

Staat uw vraag er niet bij? Ga dan naar onze kennisbank voor meer informatie.