Toegankelijkheid

Contact

Heeft u vragen over Uw Zorg Online of komt u er niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op.

Meest gestelde vragen

We helpen u graag op weg met uw vragen over Uw Zorg online!

Gebruikt u Office365 voor uw e-mails en heeft u een domein bij Uw Zorg Online? Dan is dit mogelijk belangrijk voor u. Het versturen van e-mail moet tegenwoordig aan steeds strengere eisen voldoen. Dit kan ertoe leiden dat uw e-mails niet worden verzonden of zelfs terugkomen. Krijgt u een bericht terug met een onderwerp als ‘Undelivered Mail returned to Sender’? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan met de SPF, DKIM of DMARC controle. Wat kunt u doen? Als uw domein wordt beheerd door Uw Zorg Online, terwijl u Office365 gebruikt voor uw e-mail, dan moeten wij waarschijnlijk aanpassingen doen in de (DNS) instellingen van uw domein. Deze aanpassingen gaan over instellingen voor SPF, DKIM en mogelijk DMARC. Neem contact op met de beheerder van uw Office365 pakket en vraag om een overzicht van deze specifieke instellingen. Zodra u deze informatie heeft, kunt u het naar ons doorsturen via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Wij gaan dan zo snel mogelijk aan de slag om de instellingen voor uw domein in orde te maken.

Een PGO staat voor ‘persoonlijke gezondheidsomgeving’, een digitale omgeving voor de patiënt. De Patiëntenfederatie Nederland en de overheid hebben in Nederland het MedMij-afsprakenstelsel in het leven geroepen om de ontsluiting van medische gegevens richting PGO’s te regelen. Doel hiervan is de patiënt controle te geven over de eigen medische gegevens, doordat deze bij meerdere zorgverleners gestandaardiseerd gegevens kan opvragen. Patiënten kunnen zelf een PGO kiezen waarmee dit mogelijk is. Om de kwaliteit te kunnen borgen zijn er eisen opgesteld aan leveranciers van PGO’s die de gegevens opvragen via de informatiesystemen van de zorgverlener. En zorgverleners worden verplicht gegevens aan te bieden die dan vanuit PGO’s voor patiënten in te zien zijn. Een overzicht van alle PGO’s met een MedMij label vindt u op: https://pgo.nl en https://www.digitalezorggids.nl

KIJKsluiter is een module die wij kunnen integreren in de Uw Zorg online patiëntenomgeving. De module is zowel via de website als de app beschikbaar. De patiënt kan in het medicatieoverzicht klikken op de Bijsluitervideo van de medicatie waarvan hij of zij de animatievideo van wilt bekijken. Het voordeel van deze integratie is dat de patiënt niet meer hoeft in te vullen welk geslacht of leeftijd zij hebben. Zij hoeven alleen door te geven waarvoor ze de medicatie gebruiken om de juiste video te kunnen bekijken.

Met DigiD als toegangsmethode op het Uw Zorg online platform kunnen uw patiënten makkelijk en veilig inloggen met een persoonlijke DigiD. Door uw patiënten op het Uw Zorg online platform te laten aanmelden met DigiD krijgt u zekerheid over de registratie van deze persoon.

Het is voor patiënten alleen mogelijk om zelfmetingen te versturen als hier toestemming voor gegevens is in uw HIS. In elk HIS kan op patiëntniveau worden aangegeven of deze patiënt zelfmetingen mag doorsturen. Zie hiervoor de specifieke handleiding van uw HIS. Standaard staat de toestemming uit en kunnen patiënten geen zelfmetingen doorsturen. Bij toestemming kan de patiënt in Uw Zorg online metingen selecteren en deze vervolgens versturen naar de praktijk.

Het is mogelijk om de triage functionaliteit te integreren in de webagenda service van de Uw Zorg online patiëntenomgeving. Dit betekent dat patiënten die een afspraak willen maken eerst gevraagd wordt om enkele vragen over hun klacht te beantwoorden. Als de patiënt de triage invult dan is het afhankelijk van het urgentieniveau of de patiënt de mogelijkheid krijgt om een afspraak te maken via de webagenda, een e-consult kan versturen of dat de patiënt beter direct 112 of de huisartsenpost kan bellen.

U kunt via ons aanvraag formulier informatie aanvragen over de diensten van Uw Zorg Online. Mocht u onverhoopt willen opzeggen dan kunt u het opzeggingsformulier gebruiken.

Per 4 april 2024 gelden de volgende openingstijden van onze telefonische klantenservice: Maandag: 09:00 tot 17:00 uur. Dinsdag: 09:00 tot 17:00 uur. Woensdag: 09:00 tot 17:00 uur. Donderdag: 08:30 tot 09:30 uur & 10:00 – 17:30 uur. Vrijdag: 09:00 tot 17:00 uur.

Staat uw vraag er niet bij? Ga dan naar onze kennisbank voor meer informatie.

Heeft u last van een storing?

Controleer of de storing al bekend is en aan gewerkt wordt of meld de storing bij onze helpdesk.

Bezoekadres

Uw Zorg Online
Paasheuvelweg 25
1105 BP Amsterdam
T: 020 650 01 00

Openingstijden

Maandag: 09:00 – 17:00 uur
Dinsdag: 09:00 – 17:00 uur
Woensdag: 09:00 – 17:00 uur
Donderdag: 09:00 – 12.00 uur & 14:00 – 17:00 uur
Vrijdag: 09:00 – 17:00 uur

Over Uw Zorg Online

Bij Uw Zorg online geloven we in digitaal toegankelijke zorg voor iedereen in Nederland. Samen met zorgverleners bouwen we aan het makkelijkste en meest complete platform om zelf uw zorg te regelen.

Daarom Uw Zorg Online:

  • Uw eigen zorgverleners digitaal bereikbaar
  • Alle informatie over uw gezondheid op één plek
  • Snel en simpel zelf uw zorgzaken regelen
3 miljoen gebruikers

4.000 aangesloten zorgpraktijken

+20 jaar ervaring in de zorg