Uwzorgonline.nl
Bekende toegankelijkheidsproblemen
We weten dat sommige onderdelen van de website nog niet helemaal toegankelijk zijn. Hieronder vindt u een overzicht van de bekende problemen en wat we gaan doen om dit te verbeteren.
|
Interne referentie |
Omschrijving |
Planning |
|---|---|---|
|
Sommige afbeeldingen in de hulppagina’s hebben geen goede beschrijving. Hierdoor weten mensen die slecht kunnen zien niet wat er op de afbeelding staat. |
2026-05-01 |
|
|
Lijsten op de website zijn niet goed opgebouwd. Hierdoor kunnen mensen met een schermlezer de informatie niet goed volgen. |
2026-05-01 |
|
|
Sommige links heten “Zie hier”. Dit is niet duidelijk. De linktekst moet uitleggen waar je naartoe gaat, bijvoorbeeld: “Lees hoe je de app samen gebruikt”. |
2026-05-01 |
|
|
Decoratieve afbeeldingen worden voorgelezen door schermlezers, terwijl dat niet nodig is. Dit kan verwarrend zijn. |
2026-05-01 |
|
|
Op mobiel kun je niet makkelijk voorbij de carrousel springen. Er ontbreken knoppen om snel naar het volgende deel van de pagina te gaan. |
2026-05-01 |
|
|
Knoppen en links zijn soms te klein of te dicht op elkaar. Dit maakt het lastig voor mensen om ze aan te tikken, vooral op een mobiel. |
2026-05-01 |
|
|
Na het invullen van een formulier is het niet altijd duidelijk of het gelukt is. Er mist een duidelijke bevestiging. |
2026-05-01 |
|
|
Kopjes en teksten zijn soms niet duidelijk of logisch opgebouwd. Ook zijn sommige kleuren en sterren niet goed zichtbaar voor iedereen. |
2026-05-01 |
|
|
Sommige afbeeldingen en teksten zijn niet goed leesbaar of logisch opgebouwd. Dit kan verwarrend zijn voor mensen met een beperking. |
2026-05-01 |
|
|
De titel van de zoekresultatenpagina is niet duidelijk. Dit kan verwarrend zijn als je zoekt op de website. |
2026-05-01 |
|
|
Zoekresultaten zijn niet altijd goed zichtbaar of duidelijk voor iedereen. |
2026-05-01 |
|
|
Foutmeldingen bij invullen van velden zijn niet duidelijk. Je weet soms niet wat er mis is of wat je moet doen. |
2026-05-01 |