Hoe pas ik het e-mailadres van mijn account aan?
Let op: Heeft u een nieuw e-mailadres en heeft u geen toegang meer tot uw oude e-mailadres? Dan moet u een nieuw account aanmaken en moet uw account opnieuw gekoppeld worden bij uw zorgverlener.
Via de app voor Android of iPhone
Wilt u in de app een nieuw e-mailadres voor uw account instellen? Doorloop dan de volgende stappen:
-
Open de Uw Zorg online app en log in met uw pincode.
-
Tik rechts onder in uw scherm op ‘Instellingen’.
-
Tik op Account en vervolgens op E-mailadres.
-
Pas het e-mailadres aan en druk op bijwerken. Heeft u niet de mogelijkheid om uw e-mailadres te wijzigen in de app? Wijzig het e-mailadres dan via de website van uw zorgverlener.
-
Voer ter controle nogmaals uw oude e-mailadres en wachtwoord in.
-
Uw e-mailadres is nu aangepast.
Via de website (bijvoorbeeld in Chrome of Safari)
Wilt u via de website van uw zorgverlener een nieuw e-mailadres voor uw account instellen? Doorloop dan de volgende stappen:
-
Ga naar de patiëntenomgeving op de website van uw praktijk en log in.
-
Klik rechts boven in uw scherm op uw naam.
-
Klik in het opengeklapte menu op Mijn gegevens.
-
Klik op Inloggen en veiligheid.
-
Achter uw e-mailadres staat Wijzigen. Klik daarop.
-
Pas uw e-mailadres aan en vul ter controle uw wachtwoord in. Klik op Opslaan.
-
Er wordt een beveiligingscode naar uw nieuwe e-mailadres gestuurd. Vul deze code in bij het veld Verificatiecode in de patiëntenomgeving en druk op Opslaan.
-
Uw e-mailadres is nu aangepast.