Toegankelijkheid

Digitale triage webinar: vragen en antwoorden

Op 22 november 2023 organiseerden we een succesvol webinar over digitale triage. Uw betrokkenheid en vragen droegen bij aan een verrijkende discussie, waarin diverse aspecten van digitale triage verduidelijkt werden. We hebben de meeste vragen live beantwoord, maar enkele bleven onbeantwoord. Hieronder vindt u de antwoorden op deze resterende vragen.

Vragen en antwoorden

  • Is het mogelijk voor patiënten om de vragenlijsten van de triagetools over te slaan?
    Antwoord: Ja, dat is mogelijk
  • Patiënten slaan regelmatig de vragenlijst over, hoe kan een praktijk daar mee omgaan?
    Antwoord: Door patiënten te informeren over de voordelen van het invullen van de vragenlijst, zoals een beter voorbereid consult met meer tijd voor persoonlijke aandacht, zullen zij waarschijnlijk minder vaak de vragen overslaan.
  • Kan ik de mogelijkheid tot het overslaan van de triage vragen uitschakelen in mijn patiëntenportaal?Antwoord: Op dit moment is dat niet mogelijk.
  • Zijn de triage tools beschikbaar in meerdere talen?
    Antwoord: Ja, in de Uw Zorg Online telefoon app is ‘Moet ik naar de dokter?’ meertalig beschikbaar. DigiDok Smartconsult zal naar verwachting begin 2024 ook meertalig beschikbaar zijn in de app. Het patiëntenportaal op PC is momenteel enkel in het Nederlands beschikbaar.
  • Zijn de triage tools beschikbaar met elk HIS?
    Antwoord: Ja, de triage tools zijn geschikt voor elk HIS wat bij Uw Zorg Online is aangesloten. Quin heeft een koppeling met het patiëntenportaal zelf en staat los van uw HIS.
  • Is er een vergoeding vanuit zorgverzekeraars beschikbaar voor de gepresenteerde digitale triage tools
    Antwoord: Onder bepaalde voorwaarden is er een vergoeding mogelijk voor digitale triage vanuit zorgverzekeraars. De gesprekken over vergoedingen zijn nog gaande waardoor wij nog geen definitief antwoord kunnen geven op deze vraag.

Heeft u interesse in een digitale triage tool?

Bestel Moetiknaardedokter of DigiDok Smartconsult direct in onze store. Wilt u graag meer informatie of heeft u een andere vraag? Wij nemen graag contact met u op.