Veel gestelde vragen

U vindt hier veel gestelde vragen en meer informatie over de app.
Staat uw vraag er niet bij of heeft u een andere vraag?
Neem dan contact op via apps@pharmeon.nl.

App installatie
  • Download de Uw Zorg App via de App Store (iOS) of Google Play (Android)
  • Open de app en zoek uw praktijk
  • Als u al een account heeft voor onze online diensten logt u in met dezelfde inloggegevens in op de app en gaat u direct naar de volgende stap. Als u nog geen account heeft, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op ‘registreer nu’ te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van uw aanvraag door onze praktijk – wat enige tijd in beslag kan nemen – wordt uw account gekoppeld en ontvangt u per e-mail een notificatie bericht.
  • Na het inloggen op de app ontvang u per e-mail of sms éénmalig een verificatiecode die u invoert in de app.
  • Maak in de app ten slotte een pincode van vijf cijfers aan om toegang tot de app af te schermen.
  • De app is nu klaar voor gebruik.

De app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) en Google Play (Android).

Met de Uw Zorg online app kunt u via een beveiligde verbinding uw actuele gegevens (medicatie, eConsult, afspraken) inzien uit het systeem van uw zorgpraktijk. Voor de ingebruikname wordt uw identiteit eerst geverifieerd door de praktijk en ontvangt u een verificatiecode om de app te activeren. Verder dient u de app af te schermen met een persoonlijke vijfcijferige toegangscode en voor elk gebruik in te voeren. Bij het gebruik van services van uw zorgverlener via de app kunnen persoonsgegevens worden doorgegeven aan de praktijk via het beveiligde netwerk van Pharmeon. Raadpleeg de privacyverklaring van uw praktijk in de app om na te gaan welke gegevens uitgewisseld worden en met welk doel. Raadpleeg ook de Uw Zorg online gebruiksvoorwaarden van uw praktijk en Pharmeon via de app of www.uwzorgonline.nl/gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over de veiligheid en privacy van uw gegevens.

Zonder een correcte verificatiecode is er geen toegang tot gegevens mogelijk. U krijgt de code toegezonden per e-mail of per sms nadat u bent gecontroleerd en gekoppeld door de arts. De app vraagt u om de betreffende code in te vullen.

De verificatiecode wordt toegezonden nadat u de eerste keer inlogt op de app met uw gebruikersnaam (uw gebruikersnaam is gelijk aan uw e-mailadres) en wachtwoord. Na het eenmalig invullen van de code krijgt u toegang tot de app.

LET OP:
sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de verificatiecode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin ‘starten’ en moet u opnieuw inloggen.

De praktijk controleert uw gegevens na uw aanmelding en maakt de koppeling tussen het informatiesysteem van de praktijk en uw account. Door middel van deze koppeling krijgt u toegang tot bijvoorbeeld uw medicatieoverzicht, de agenda en eConsult functies.

Zonder een koppeling met het informatiesysteem van de praktijk kan de app niet uw gegevens niet inladen.

Ja, elk account is na verificatie en koppeling verbonden aan de bijbehorende gegevens bij de zorgaanbieder. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig. U kunt een extra account van bijvoorbeeld uw kind toevoegen in de app naast uw eigen account. Kies bij de accountinstellingen voor ‘Account toevoegen’ en volg de instructies.

Verwijder de app van uw telefoon of tablet en installeer deze opnieuw. De app vraagt nu opnieuw om een huisartspraktijk te kiezen. Kies de juiste praktijk en meld u opnieuw aan (registreer nu). Het controle- en koppelproces zal opnieuw worden uitgevoerd.

Foutmelding

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? Vermeld dan uw probleem, gebruikte telefoon/tablet en de handeling die u probeerde te verrichten via apps@pharmeon.nl. Onze servicedesk zal het probleem oplossen.

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? Vermeld dan uw probleem, gebruikte telefoon/tablet en de handeling die u probeerde te verrichten via apps@pharmeon.nl. Onze servicedesk zal het probleem oplossen.

U kunt de app vinden in de store door te zoeken op ‘Uw Zorg online’. U kunt ook gebruik maken van de links op deze website om de app te vinden (App Store (iOS) | Google Play (Android)).