Toegankelijkheid

Hoe kan ik het e-mailadres van mijn account aanpassen?

Het kan voorkomen dat u een servicebericht van Uw Zorg online heeft ontvangen met het verzoek om uw e-mailadres aan te passen, terwijl u de enige bent die het e-mailadres gebruikt. Daar kunnen een aantal redenen voor zijn:

  • U heeft per ongeluk in een van uw accounts uw geboortedatum verkeerd ingevuld. Controleer dit in uw accounts en pas het aan naar de correcte geboortedatum.

  • Een van de accounts is in het verleden aangemaakt bij een vorige huisarts of apotheek, waar u mogelijk al jaren geen patiënt meer bent. Vraag in dit geval uw oude zorgverlener om uw account te verwijderen.

  • U heeft in het verleden zorg verleend voor een ander persoon, maar dat is niet meer van toepassing. In dit geval vraagt u de zorgverlener om het account te verwijderen.

Via de app voor Android of iPhone

Wanneer u in de app een nieuw e-mailadres voor uw account wilt instellen, doorloop dan de volgende stappen:

  1. Open de Uw Zorg online app en log in met uw pincode.

  2. Druk rechts onder in uw scherm op de meer-/menuknop.

  3. Druk op Uw gegevens.

  4. Pas het e-mailadres aan en druk onder in het scherm op bijwerken. Heeft u niet de mogelijkheid om uw e-mailadres te wijzigen in de app? Wijzig het e-mailadres dan via de website van uw praktijk.

  5. Voer ter controle nogmaals uw oude e-mailadres en wachtwoord in.

  6. Uw e-mailadres is nu aangepast.

Het kan voorkomen dat u een nieuw e-mailadres heeft en de oude niet meer actief is. Neemt dan contact op met praktijk om het mailadres te laten aanpassen.

Via de website (bijvoorbeeld in Chrome of Safari)

Wanneer u via de website van uw praktijk een nieuw e-mailadres voor uw account wilt instellen, doorloop dan de volgende stappen:

  1. Ga naar de patiëntenomgeving op de website van uw praktijk en log in.

  2. Klik rechts boven in uw scherm op Profiel.

  3. Klik in het opengeklapte menu op Mijn gegevens.

  4. Klik in het menu aan de linkerkant op Accountinstellingen.

  5. Klik op E-mailadres wijzigen.

  6. Vul ter controle uw wachtwoord in en vul daarna uw nieuwe e-mailadres in.

  7. Druk op e-mailadres verifiëren.

  8. Er wordt een beveiligingscode naar uw nieuwe e-mailadres gestuurd. Vul deze code in bij het veld Verificatiecode in de patiëntenomgeving en druk op Verifiëren.

  9. Uw e-mailadres is nu aangepast.

Het kan voorkomen dat u een nieuw e-mailadres heeft en de oude niet meer actief is. Neemt dan contact op met praktijk om het e-mailadres te laten aanpassen.