Hoe kan ik het e-mailadres van mijn account aanpassen?
Het kan voorkomen dat u een servicebericht van Uw Zorg online heeft ontvangen met het verzoek om uw e-mailadres aan te passen, terwijl u de enige bent die het e-mailadres gebruikt. Daar kunnen een aantal redenen voor zijn:
-
U heeft per ongeluk in een van uw accounts uw geboortedatum verkeerd ingevuld. Controleer dit in uw accounts en pas het aan naar de correcte geboortedatum.
-
Een van de accounts is in het verleden aangemaakt bij een vorige huisarts of apotheek, waar u mogelijk al jaren geen patiënt meer bent. Vraag in dit geval uw oude zorgverlener om uw account te verwijderen.
-
U heeft in het verleden zorg verleend voor een ander persoon, maar dat is niet meer van toepassing. In dit geval vraagt u de zorgverlener om het account te verwijderen.
Via de app voor Android of iPhone
Wanneer u in de app een nieuw e-mailadres voor uw account wilt instellen, doorloop dan de volgende stappen:
-
Open de Uw Zorg online app en log in met uw pincode.
-
Druk rechts onder in uw scherm op de meer-/menuknop.
-
Druk op Uw gegevens.
-
Pas het e-mailadres aan en druk onder in het scherm op bijwerken. Heeft u niet de mogelijkheid om uw e-mailadres te wijzigen in de app? Wijzig het e-mailadres dan via de website van uw praktijk.
-
Voer ter controle nogmaals uw oude e-mailadres en wachtwoord in.
-
Uw e-mailadres is nu aangepast.
Het kan voorkomen dat u een nieuw e-mailadres heeft en de oude niet meer actief is. Neemt dan contact op met praktijk om het mailadres te laten aanpassen.
Via de website (bijvoorbeeld in Chrome of Safari)
Wanneer u via de website van uw praktijk een nieuw e-mailadres voor uw account wilt instellen, doorloop dan de volgende stappen:
-
Ga naar de patiëntenomgeving op de website van uw praktijk en log in.
-
Klik rechts boven in uw scherm op Profiel.
-
Klik in het opengeklapte menu op Mijn gegevens.
-
Klik in het menu aan de linkerkant op Accountinstellingen.
-
Klik op E-mailadres wijzigen.
-
Vul ter controle uw wachtwoord in en vul daarna uw nieuwe e-mailadres in.
-
Druk op e-mailadres verifiëren.
-
Er wordt een beveiligingscode naar uw nieuwe e-mailadres gestuurd. Vul deze code in bij het veld Verificatiecode in de patiëntenomgeving en druk op Verifiëren.
-
Uw e-mailadres is nu aangepast.
Het kan voorkomen dat u een nieuw e-mailadres heeft en de oude niet meer actief is. Neemt dan contact op met praktijk om het e-mailadres te laten aanpassen.